از نشانه های ایمان مستحکم این است که انسان تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار نمی گیرد.....

از نشانه های ایمان مستحکم این است که انسان تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار نمی گیرد
آیت الله محمدی ری شهری در جمع فرماندهان، مسئولان و اعضای سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام در ادامه مبحث شرح دعای مکارم اخلاق گفت: از جمله نشانه ها و علائم کمال ایمان در روایات و احادیث، کمال اخلاص است،

 

آیت الله محمدی ری شهری در جمع فرماندهان، مسئولان و اعضای سپاه حضرت سیدالشهداء علیه السلام در ادامه مبحث شرح دعای مکارم اخلاق و درخصوص فراز « و بلغ بایمانی اکمل الایمان » از این دعای نورانی از صحیفه سجادیه گفت: از جمله نشانه ها و علائم کمال ایمان در روایات و احادیث، کمال اخلاص است، یعنی هرچه ایمان انسان بیشتر شود، خلوص نیت او بیشتر می شود و در روایتی که از رسول اکرم(ص) نقل شده آمده است، از علائم تکمیل ایمان این است که انسان بخشیدن و نبخشیدن، دوستی و دشمنی اش و حتی ازدواجش برای خدا باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام افزود:
همه باید تلاش کنیم، باورهای دینی خود را تقویت نمائیم، زیرا ایمانی که مستحکم نباشد، در معرض زوال است و در فرمایشات اخیر رهبرمعظم انقلاب در هفته بسیج نیز تعابیر ارزنده ای مطرح شد که می بایست به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و آن نیاز همیشگی به تقویت ایمان و مصون نبودن هیچ فردی از خطا و انحراف در مسیر بندگی است.
رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان کرد:
مومن کامل کسی نیست که فقط نمازش را قربة الی الله بخواند، بلکه باید انسان مومن، شغل و همه مراحل زندگی اش هم قربة الی الله باشد، البته سنگربانی از نظام اسلامی خود از بزرگترین عبادات است و انجام همه امور زندگی با هدف نزدیک شدن به خدا موجب نورانیت و کمال خواهد شد.
آیت الله محمدی ری شهری گفت:
هرکس در هرکار و مسئولیتی که هست باید ببیند، چه میزان از کارها و امور زندگی اش صرفا برای رضایت خداوند انجام می شود و بر همین اساس می تواند میزان توفیق خود را در تکمیل ایمان درونی خود بیازماید.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام با استناد به روایتی از رسول اکرم (ص) گفت:
اگر فردی به کار و مسئولیتی گماشته شود، که برای آن کار، فرد متعهد تر و متخصص تر وجود داشته باشد و گمارنده بر این موضوع علم داشته باشد، او به خدا و رسولش خیانت کرده است زیرا در همه کارها اگر افراد شایسته بکار گرفته شود بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد و اگر همه انتخاب ها و امور صرفا” برای رضای خدا صورت گیرد، انحرافات مشابه آنچه احياناً در جامعه ما ديده مي شود شکل نمی گیرد.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت:
دومین نشانه کمال ایمان این است که انسان مومن از ملامت ملامت کنندگان باکی ندارد و در روایتی از رسول اکرم (ص) آمده است که خصلت هایی است که هرکس از آن برخوردار باشد، ایمانش کامل است و نخستین نشانه اش بعد از اخلاص این است که او از سرزنش سرزنش کنندگان نمی هراسد و تحت تاثیرجنگ روانی دشمن قرار نمی گیرد و در مسیر خود ثابت و استوار است.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت:
در روایتی از رسول اکرم (ص) آمده است که پروردگار من هفت خصلت را به من توصیه کرد از جمله، دوست داشتن و نزدیک شدن به انسان های مستضعف، زیاد گفتن ذکر لاحول ولاقوة الی بالله، صله رحم و نگاه کردن و مقایسه با پایین دستان در مسایل مادی برای احساس رضایتمندی درزندگی و نیز اینکه در راه خدا از سرزنش سرزنش کنندگان باکی نداشته باشم و نیز حق را بگویم حتی اگر بر من سخت باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در ادامه به سومین نشانه تکمیل ایمان برپایه روایات و احادیث اشاره کرد و گفت: سومین نشانه تکمیل ایمان این است که انسان در دوران امر، بین امر دنیا و آخرت، آخرت را انتخاب کند، زیرا کسی که در زندگی خدا محور است و تصمیم جدی دارد که در زندگی خدا را انتخاب کند، همیشه در دوراهی های دنیا و آخرت، آخرت را بر دنیا ترجیح می دهد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.