#رازماندگاری_انقلاب

#رازماندگاری_انقلاب

بدون هیچ شک و تردیدی، انقلاب اسلامی ایران جدای از سایر انقلابهای موجود در جهان، یک انقلاب استثنایی و یک پدیده ی منحصر به فرد هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه ی انقلاب و قیام است.

 یکی از عواملی که مهم تر از همه عوامل، انقلاب اسلامی را در جهان برجا و استوار نگه داشته است، ایستادن در زیر پرچم اسلام و توحید است.  به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) تا زمانی هم که مردم، زیر پرچم اسلام هستند، از هر گزندی در امان‌اند: “همه زیر پرچم توحید هستید. زیر پرچم اسلام هستید. با این وضع که زیر پرچم اسلام هستید، آسیب‌پذیر نخواهید بود.”

از این گذشته انقلاب اسلامی ایران،  بر دوش مردی از تبار حسین علیه‌السلام قرار گرفت و او “پرچمدار” جریانی شد که هم “اسلام” را زنده کرد و هم “ایران” را. در روزگاری که نه تنها اسلام، بلکه اساسا دین بما هو دین، جایگاهی در تحولات سیاسی و اجتماعی جهان نداشت و با نام “افیون توده‌ها"، از هر طرف با آن مخالفت می‌شد، و در روزگاری که ایران و ایرانی تحقیر می‌شد تا جایی‌که آن کارگزار حکومت پهلوی می‌گفت ایرانی‌ها حتی توانایی ساختن لولهنگ را هم ندارند، امام خمینی، پرچمدار نهضتی شد که هم اسلام را به جایگاه اصلی خود کشاند، و هم ایران و ایرانی را چنان عزتی داد که امروزه تحلیلگران بین‌المللی اعتراف می‌کنند ایران، ابرقدرت نوظهور منطقه است و برای حل مسائل منطقه، چاره‌ای جز مصالحه با ایران نیست.

«در حقیقت امام بزرگوارِ ما در این نهضت عظیمی که در کشورمان و در جهان اسلام به وجود آوردند، دو پرچم را بلند کردند و برافراشته نگاه داشتند، یک پرچم عبارت است از پرچم احیاء اسلام؛ به عرصه آوردن این قدرت عظیم و لایتناهی. پرچم دوم، پرچم عزت و سربلندی ایران و ایرانی. این دو تا پرچم برافراشته‌ی به دست قدرتمند امام بزرگوار ماست.»(۱۳۸۸/۰۳/۱۴) شاید به دلیل همین نقش پرچمداری ایران در جهان بود که امام خمینی فرموده بود: «اگر اسلام عزیز و جمهوری اسلامی نوپا به انحراف کشیده شود و سیلی بخورد و به شکست منتهی شود، خدای نخواسته اسلام برای قرن‌ها به طاق نسیان سپرده می‌شود…» (صحیفه‌ی امام خمینی، ج ۱۸، ص ۵)

همچنین «مردم، پرچم و پرچمدار»، سه ضلع مثلث اقتدار و پیروزی کشورند، برای همین، دشمن و در رأس آن، «شیطان بزرگ» به‌شدت عصبانی است: «آمریکا عصبانی است، به‌شدت عصبانی است. از که عصبانی است؟ فقط از این حقیر که عصبانی نیست، از شما هم عصبانی است؛ از ملّت ایران عصبانی است، از حکومت ایران عصبانی است، از انقلاب ایران عصبانی است؛ چرا؟ برای خاطر اینکه شکست خورده؛ از این حرکت عظیم شکست خورده.»(۱۳۹۶/۱۰/۱۹) تا زمانی هم که مردم، زیر پرچم اسلام هستند، به تعبیر امام خمینی(ره)، از هر گزندی در امان‌اند: “همه زیر پرچم توحید هستید. زیر پرچم اسلام هستید.

و با این وضع که زیر پرچم اسلام هستید، آسیب‌پذیر نخواهید بود.” راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز حضور میلیونی یک ضلع این مثلث است، برای تجدید بیعت با دو ضلع دیگر، یکی بیعت با “پرچم"، که نماد اتحاد و انسجام ایران و ایرانی در برابر هر دشمن بیرونی و درونی است، و دیگری بیعت با “پرچمدار” این نهضت، که اگر او نبود، سرنوشت انقلاب ایران هم چیزی شبیه انقلاب مصر بود. این انقلاب، به‌واسطه‌ی این سه مؤلفه، ماندگار خواهد بود باذن‌الله.

همچنین این ویژگی ها نظیر:  تناسب و هماهنگی ارزش ها و اهداف آن با فطرت الهی انسان ها؛ حاکمیت ارزش های دینی، اخلاقی و معنوی بر انقلاب؛ جهانی بودن شعارها و اهداف انقلاب؛ مردمی بودن؛ همه جانبه بودن و ناظربودن بر همه ی عرصه های زندگی و حیات فردی و اجتماعی؛ از جمله راز مانداری انقلاب اسلامی به شمار می روند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.